מנכ"ל משרד הבריאות אישר את המלצת הוועדה: חיסון שלישי מגיל 40

צבי טסלר No Comments on מנכ"ל משרד הבריאות אישר את המלצת הוועדה: חיסון שלישי מגיל 40

עוד הוחלט כי החיסון שלישי יינתן רק 5 חודשים לאחר מתן החיסון השני | אמש אותרו 26 חולים ששבו מארה"ב | מנכ"ל משרד הבריאות עלה למעונו של מרן שר התורה והציג בפניו את מתווה החזרה ללימודים

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משרד הבריאות מעדכן היום כי במהלך היממה האחרונה אותרו 7677 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מתוכם, 1014 נדבקים חרדים. 178 נדבקים מחו"ל, מתוכם 26 מארה"ב.

מספר החולים הקשים עומד על 581 חולים. 106 חולים מונשמים. 129 חולים במצב בינוני. 959 חולים מאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים ממשיך לעלות בקצב מדאיג, מתחילת המגיפה נפטרו 6752 בני אדם.

החיסון השלישי: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, קיבל אמש את המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצט"מ וועדת המעקב, לחסן בחיסון שלישי רק אחרי 5 חודשים ממועד החיסון השני, מקרב האוכלוסיות הבאות: גיל 40 ומעלה, וכן את העובדים במערכת הבריאות, צוותי ההוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל.

המנכ"ל עדכן בעניין את מנכ"לי קופות החולים. החל מהיום (שישי), אנשים בגיל 40 ומעלה יכולים לפנות לקופות החולים לתאם תור לחיסון שלישי.

אמש, הרוב המוחלט של המשתתפים המליצו על הרחבת החיסון השלישי באופן מדורג ובשלב זה יהיו זכאים להתחסן במנה השלישית בני 40 ומעלה ובהמשך יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר.

כמו כן, המליצו בפעימה זו לחסן במנה שלישית נשים בהריון, צוותי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר. ממשיכים להתחסן קבוצות של אנשים עם דיכוי חיסוני.

מצבים רפואיים מיוחדים שאינם נכללים בקבוצות אלה, יוכלו לברר במסגרת הקופות והרופא המטפל את מידת הדחיפות לחיסונם.

מחלימים לא יחוסנו בשלב זה במנת חיסון נוספת וההמלצה תעלה לדיון בהמשך לאחר צבירת נתונים נוספים על מידת המיגון והאם ניכרת ירידה בחיסוניות של קבוצה זו.

אמש, עלו למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מנכ"ל משרד החינוך יגאל סלוביק וח"כ הרב משה גפני. המנכ"ל הציג בפני הרב את מתווה הלימודים לשנה הקרובה הכולל בדיקות סרולוגיות, בדיקות אנטיגן וחיסון שמטרתם למנוע ביטול תורה. הרב נתן את ברכתו למהלך והנחה לקיים את המתווה כלשונו – להגיע להתחסן ולעשות את הבדיקות.



0 תגובות